Het is inmiddels bijna juli. Het jaar 2017 zit er al weer voor de helft op en 2016 ligt ver achter ons.
Terugkijkend op het afgelopen jaar heb ik de meeste doelen van 2016 gehaald.
Ik ben betrokken geweest bij de start-up van Kantoorsterren en de promotie van Apeldoorn Congresstad. Heb een nieuwe sales training ontwikkeld (So you think you can sell) en mooie trainingen mogen verzorgen voor o.a. StayOkay, EHPC hotels, strandtenten, zorginstellingen en zelfs voor de klantenservice van een afvalverwerkingsbedrijf en een verloskundigen praktijk. Best een heel gevarieerd jaar.Kijkt u regelmatig terug naar uw behaalde successen? Hoe heeft u dit jaar ervaren?
Weet u welke klanten en/of kanalen het beste hebben gepresteerd? Is de omzet in lijn met de verwachting?
Een goede analyse van de productie en de sales- en marketingactiviteiten is echt zo belangrijk! Hoe weet u anders of u op de juiste weg bent en u de focus op de juiste taken legt. Eerlijk is eerlijk: we hebben allemaal veel te doen en te weinig tijd.
Mijn motto is dus: “Work smarter, not harder”.Planmatig werken is heel belangrijk. Eén belangrijke reden waarom het bedrijven vaak niet lukt om gebruik te maken van alle verkoopkansen, is omdat ze niet vooruit plannen. Met een Marketing Jaarkalender weet u waar u naartoe werkt en dat geeft een relaxter gevoel, vindt u niet?
De Marketing Jaarkalender maakt het inzichtelijk wanneer een actie uitgevoerd moet worden. Ook handig voor de collega’s dus. U ziet per actie precies alle details zoals: inhoud van de actie, naar welke doelgroep, wanneer, met welke boodschap, de kosten en verwachte opbrengsten.
Wilt u GRATIS een voorbeeld van een Marketingkalender ontvangen?
Stuur een mail naar: Bianca@buro-bic.nl.