06 - 1338 5568 bcuperus@buro-bic.nl
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

Tips & inspiratie

Tips en inspiratie nodig om om jouw hotel een boost te geven? Of ideeën om de gast (of klant) beleving naar een hoger niveau te tillen? Op deze pagina vind je artikelen die je verder helpen en tips waarmee je direct aan de slag kunt gaan.

Bianca Cuperus Buro Bic profiel foto salesinvest
Wat kun je als bedrijf leren van de Disney Magic?
Wat kun je als bedrijf leren van de Disney Magic?

Bedrijven kunnen veel leren van de manier waarop Disney de "Disney Magic" inzet om beter te presereren. In dit artikel vertel ik je graag welke lessen in heb geleerd bij Disney en hoe je deze voor je bedrijf in kunt zetten. Mijn Disney ervaring In 1992 was ik...

Lees verder »
Meer directe boekingen via de eigen hotel website
Meer directe boekingen via de eigen hotel website

Dit is een onderwerp dat veel hotel managers aanspreekt. Ik krijg namelijk vaak de opmerking dat het hotel minder commissie wil betalen aan OTA's (online travel agents) en meer directe hotel boekingen wil krijgen via de eigen website. De strijd met de online...

Lees verder »
White paper: Boost je Hotel met 20% meer omzet
White paper: Boost je Hotel met 20% meer omzet

Leer hoe je snel en slim je hotel omzet een boost kunt geven met de gratis white paper: Boost je Hotel. Je krijgt praktische tips en vragen waarmee jij en je team aan de slag kunnen gaan om meer resultaat te halen uit de sales activiteiten. Speciaal voor hoteliers en...

Lees verder »
Sales Masterclass
Sales Masterclass

Als hotelier of sales manager weet je dat sales belangrijk is voor jouw organisatie. Er nog zo veel kansen om meer gasten, klanten en omzet te genereren. Maar wat doe je dan precies en hoe zorg je ervoor dat het ook écht iets oplevert? Herken je deze punten? Het...

Lees verder »
Een hotel voor iedereen, is een hotel voor niemand

In de wereld van gastvrijheid is het idee dat "een hotel voor iedereen een hotel voor niemand is" een steeds relevanter concept geworden. Het benadrukt het belang van het definiëren van de unieke identiteit en doelgroep van een hotel om een gedenkwaardige en...

Lees verder »
Wat is een strategisch salesplan?
Wat is een strategisch salesplan?

Een strategisch salesplan is een leidraad voor al jouw verkoopinspanningen Voordat je begint met het inzetten van salesinspanningen, is het cruciaal om eerst een duidelijke sales strategie te definiëren. Een uitgebreid strategisch plan is niet altijd nodig; vaak is...

Lees verder »
De Nieuwe Norm in Gastvrijheid

De Nieuwe Norm in Gastvrijheid Gastvrijheid, een begrip dat al eeuwenoud is, heeft altijd al gedraaid om een warm welkom, zorgzaamheid en het welzijn van gasten. Toch is de wereld waarin we leven voortdurend in beweging, en de normen voor gastvrijheid zijn daarop geen...

Lees verder »
Met deze 3 dingen creëer je focus in sales

In mijn dagelijkse werk kom ik regelmatig ondernemers en sales professionals tegen waarbij het maar niet wil lukken om structureel sales activiteiten te ondernemen. De omzet staat onder druk en daardoor gaat men adhoc verschillende acties uitzetten zonder continuïteit...

Lees verder »
Aftersales tips om jouw business te boosten

Houd klanten tevreden en loyaliteit hoog met proactieve probleemoplossing, waardevolle en gepersonaliseerde informatie en regelmatig contact. Ontdek hoe je jouw Aftersales kunt verbeteren voor meer herhaalaankopen en groei van jouw bedrijf. Aftersales is een...

Lees verder »
Welke verkoop kanalen zijn er voor hotels?

Weet jij als hotelier via welk kanaal klanten en gasten bij jou binnen komen? Welke weg is het meest belopen als het gaat om meer reserveringen genereren? Veel hotel bedrijven investeren hierin. Ze betalen commissies aan een intermediair of een boekingsplatform. Maar...

Lees verder »
Volwassen team of extra ondersteuning?

Is jouw sales team volwassen genoeg om de kar te trekken? En dan bedoel ik niet direct de leeftijd. Het gaat er vooral om hoe 'taakvolwassen' een team is om goede resultaten te behalen. Ik merk dat organisaties graag interne collega's een kans willen geven om door te...

Lees verder »
Hoe ga je om met hotel reviews?

De online reputatie van jouw hotel is van groot belang. Gasten delen graag hun ervaringen met anderen, vooral wanneer deze niet zo positief zijn. Deze worden zelfs 9x vaker gedeeld dan positieve ervaringen. Er zijn aardig wat redenen om actief te zijn met reviews:...

Lees verder »