Wat kun je als bedrijf leren van de Disney Magic?
Bedrijven kunnen veel leren van de manier waarop Disney de "Disney Magic" inzet om beter te presereren. In dit artikel vertel ik je graag welke lessen in heb geleerd bij Disney en hoe je deze voor je bedrijf in kunt zetten. Mijn Disney ervaring In 1992 was ik...
Meer directe boekingen via de eigen hotel website
Dit is een onderwerp dat veel hotel managers aanspreekt. Ik krijg namelijk vaak de opmerking dat het hotel minder commissie wil betalen aan OTA's (online travel agents) en meer directe hotel boekingen wil krijgen via de eigen website. De strijd met de online...
White paper: Boost je Hotel met 20% meer omzet
Leer hoe je snel en slim je hotel omzet een boost kunt geven met de gratis white paper: Boost je Hotel. Je krijgt praktische tips en vragen waarmee jij en je team aan de slag kunnen gaan om meer resultaat te halen uit de sales activiteiten. Speciaal voor hoteliers en...
Sales Masterclass
Als hotelier of sales manager weet je dat sales belangrijk is voor jouw organisatie. Er nog zo veel kansen om meer gasten, klanten en omzet te genereren. Maar wat doe je dan precies en hoe zorg je ervoor dat het ook écht iets oplevert? Herken je deze punten? Het...
Een hotel voor iedereen, is een hotel voor niemand
In de wereld van gastvrijheid is het idee dat "een hotel voor iedereen een hotel voor niemand is" een steeds relevanter concept geworden. Het benadrukt het belang van het definiëren van de unieke identiteit en doelgroep van een hotel om een gedenkwaardige en...
Wat is een strategisch salesplan?
Een strategisch salesplan is een leidraad voor al jouw verkoopinspanningen Voordat je begint met het inzetten van salesinspanningen, is het cruciaal om eerst een duidelijke sales strategie te definiëren. Een uitgebreid strategisch plan is niet altijd nodig; vaak is...
De Nieuwe Norm in Gastvrijheid
De Nieuwe Norm in Gastvrijheid Gastvrijheid, een begrip dat al eeuwenoud is, heeft altijd al gedraaid om een warm welkom, zorgzaamheid en het welzijn van gasten. Toch is de wereld waarin we leven voortdurend in beweging, en de normen voor gastvrijheid zijn daarop geen...
Met deze 3 dingen creëer je focus in sales
In mijn dagelijkse werk kom ik regelmatig ondernemers en sales professionals tegen waarbij het maar niet wil lukken om structureel sales activiteiten te ondernemen. De omzet staat onder druk en daardoor gaat men adhoc verschillende acties uitzetten zonder continuïteit...
Aftersales tips om jouw business te boosten
Houd klanten tevreden en loyaliteit hoog met proactieve probleemoplossing, waardevolle en gepersonaliseerde informatie en regelmatig contact. Ontdek hoe je jouw Aftersales kunt verbeteren voor meer herhaalaankopen en groei van jouw bedrijf. Aftersales is een...
Welke verkoop kanalen zijn er voor hotels?
Weet jij als hotelier via welk kanaal klanten en gasten bij jou binnen komen? Welke weg is het meest belopen als het gaat om meer reserveringen genereren? Veel hotel bedrijven investeren hierin. Ze betalen commissies aan een intermediair of een boekingsplatform. Maar...
Hoe kun je Millennials nog beter boeien en binden? [Podcast]
Een tijdje gelegen nam ik met Heleen Ernst een boeiende podcast op over Sales en Hospitality. Heleen is generatie specialist en werkt met organisaties om verschillende generaties, waaronder Millennials, optimaal te laten samenwerken. De afgelopen jaren heb ik veel...
Valentijnsactie – Sales Challenge en speciaal aanbod
Ik hou van verkopen ❤️. Ik leer je graag op een slimme manier verkopen zodat jij sales leuker gaat vinden. In de Sales Challenge gaan we in 5 stappen aan de slag om meer structuur te creeeren in jouw sales aanpak. Schrijf jij je vandaag in voor deze challenge, op...
Volwassen team of extra ondersteuning?
Is jouw sales team volwassen genoeg om de kar te trekken? En dan bedoel ik niet direct de leeftijd. Het gaat er vooral om hoe 'taakvolwassen' een team is om goede resultaten te behalen. Ik merk dat organisaties graag interne collega's een kans willen geven om door te...
Hoe ga je om met hotel reviews?
De online reputatie van jouw hotel is van groot belang. Gasten delen graag hun ervaringen met anderen, vooral wanneer deze niet zo positief zijn. Deze worden zelfs 9x vaker gedeeld dan positieve ervaringen. Er zijn aardig wat redenen om actief te zijn met reviews:...
Millenials, en wat de hotel en reisbranche over hen moet weten….
De Millenials veranderen de reiswereld! De generatie Y laat zich omschrijven als 20-ers tot 35-ers, geboren rond mid 1980. Millenials reizen op een andere manier. Dat betekent dat in we 2020 op een andere manier om moeten gaan met de manier waarop we zaken doen...