06 - 1338 5568 bcuperus@buro-bic.nl
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS

Over Bianca

Als doorgewinterde sales- en marketingexpert help ik jou om kansen te pakken.  Daarbij draait het niet alleen om omzet. Gastvrijheid, mijn andere grote passie, staat altijd voorop.

Bianca Cuperus Buro Bic profiel foto salesinvest
Beeldmerk Buro Bic

Het is magisch…

Hoeveel beter en leuker kunnen jouw gasten het hebben? Wat gebeurt er als de gastbeleving helemaal top is? Als je gasten en klanten je volledig vertrouwen en ze alleen maar hoeven te genieten? En als jouw team werkt volgens een onderscheidende formule, die telkens weer resultaat oplevert?

Uit ervaring kan ik je vertellen: Het is Magisch!

Dat woord ‘magisch’ gebruik ik niet zomaar. Mijn verhaal begint namelijk in Disneyland Parijs. Na de Hotelschool werd ik gevraagd om samen met een groep van 200 Europeanen het eerste team te vormen voor het nieuwe Disney park in Europa. Van te voren wist ik niet welke rol ik zou gaan vervullen. Misschien wel in een Mickey Mouse pak op de parkeerplaats staan, of met veger en blik door het park. Het maakte me niks uit, want het onbekende en spannende sprak me juist aan. Ik wilde bij dat avontuur zijn.

De ervaring die ik opdeed was Magisch!

Tijdens mijn training in Amerika leerde ik wat de “Disney Magic” betekent en wat er voor nodig is om gasten een magische beleving te geven. “On stage” zoals ze dat noemen, moet het sprookje kloppen. Deze ervaring neem ik mee in al mijn opdrachten.  

 

 Na Disneylang Parijs heb ik bij verschillende gerenomeerde hotels en hotelketens gewerkt, in binnen- en buitenland, waaronder Hilton, Grand Hotel Krasnapolsky, Golden Tulip Figi en AC Autogrill.  Het trainen en begeleiden van medewerkers hoorde vaak bij mijn rol en ik haalde daar veel plezier uit.

Ik ontdekte ook dat ik het prettig vind om projectmatig te werken. Ik koos dan ook vaak hotels en functies uit waarbij ik wist dat er een transformatie nodig was. Een rebranding, het openen van een nieuw hotel of het lanceren van een nieuw merk. Het bouwen aan iets nieuws, het ontwikkelen van een organisatie naar een hoger niveau geeft mij dat magische gevoel. Door mijn eigen bedrijf te starten kan ik mij volop inzetten voor meerdere organisaties tegelijk.  Door hotel te helpen met strategisch denken en planmatig werken neem ik teams mee in de transformatie, van het begin tot het einde. Als ik de deur aan het einde van een opdracht achter me dicht trek, weet ik dat de mensen blij zijn en zelf verder kunnen. Ook dat is magisch 🙂

Buro Bic

Om mij volledig te kunnen richten op mijn passie voor sales en gastvrijheid starte ik in 2010 met mijn bedrijf Buro Bic. Ik help hoteliers en sales professionals met het ontwikkelen en implementeren van een succesvolle sales strategie. Daarnaast help ik bij in de markt zetten van nieuwe en vernieuwde concepten. De afgelopen 14 jaar ben ik betrokken geweest bij verschillende toonaangevende hotelprojecten in Nederland. De introductie van de Postillion Hotel keten, EasyHotel, The Student Hotel, Zoku en het U Parkhotel als nieuwe hotelbrand in Nederland. Daarnaast heb ik meerdere sales en marketing activiteiten opgezet en uitgevoerd voor grote ketenhotels en kleine luxe privately owned hotels.

Hierbij maak ik veel gebruik van mijn ervaring bij Disney en andere internationale hotelketens. Doelmatig en efficiënt werken staat voorop. Met de bewezen BIC methode als stappenplan help ik hotels en teams op voorsprong. Het klinkt heel simpel, en toch zie ik vaak dat structuur en een heldere startegie ontbreken waardoor er kansen blijven liggen.

Bianca Cuperus Piramide Buro Bic

Letsgoactive

Als proud partner van Letsgoactive Training Groep bied ik naast mijn eigen trainingen ook het trainingsprogramma van Letsgoactive aan. 

Lees hier meer over deze samenwerking.

Logo Letsgoactive Trainingsgroep

Als doorgewinterde sales- en marketingexpert help ik je om die kansen wel te pakken. Maar daarbij draait het niet alleen om omzet. Gastgerichtheid, mijn andere grote passie, staat altijd voorop. Dat betekent dat ik niet kijk naar: hoe kun je zoveel mogelijk uit die gast krijgen? Maar naar: waar wordt die gast blij van? En hoe kun je daar de juiste service en een prijskaartje aan hangen dat hij ook daadwerkelijk gaat besteden?

Daarvoor is het nodig dat jij je gasten bewust aandacht geeft. Met oprechte aandacht en net die stap extra doen gaan gasten zich magisch voelen. Als je dat gevoel aanwakkert, zijn ze niet alleen super tevreden maar ook sneller bereid om meer te besteden, ze komen vaker terug en brengen nieuwe gasten mee. 

Met al deze kennis en ervaring in mijn bagage kom ik graag bij jou. Om jouw bedrijf, jouw team en jouw gasten meer “magie” te geven. Ik help je met hands-on advies, training en coaching en het vertalen van de juiste strategie naar concrete acties, zodat je omzet stijgt. Start mijn volgende avontuur bij jou? Ik hoor graag van je!

 

Gratis strategiesessie

Vind je het lastig om de juiste sales focus te creëren? Vraag je je af welke doelgroep het beste bij je past en hoe je deze aanspreekt? Of welke sales- en marketing strategie het meeste resultaat oplevert? Graag ga ik (vrijblijvend) met je in gesprek om te kijken waar voor jou de kansen liggen.

Beeldmerk Buro Bic

Tips en inspiratie

Als sales- en hospitality expert snap ik jouw branche en deel ik graag mijn kennis. Je leest hier regelmatig over nieuwe trends en ideeën in de hospitality branche en je ontvangt handige tips waarmee je aan de slag kunt.

Wat kun je als bedrijf leren van de Disney Magic?
Wat kun je als bedrijf leren van de Disney Magic?

Bedrijven kunnen veel leren van de manier waarop Disney de "Disney Magic" inzet om beter te presereren. In dit artikel vertel ik je graag welke lessen in heb geleerd bij Disney en hoe je deze voor je bedrijf in kunt zetten. Mijn Disney ervaring In 1992 was ik...

Lees verder »
White paper: Boost je Hotel met 20% meer omzet
White paper: Boost je Hotel met 20% meer omzet

Leer hoe je snel en slim je hotel omzet een boost kunt geven met de gratis white paper: Boost je Hotel. Je krijgt praktische tips en vragen waarmee jij en je team aan de slag kunnen gaan om meer resultaat te halen uit de sales activiteiten. Speciaal voor hoteliers en...

Lees verder »