Waarom klanten koopbeslissingen uitstellen
Uitstellen van een koopbeslissing Het uitstelgedrag van klanten lijkt wel steeds erger te worden. Door de coronacrisis zijn veel mensen onzeker geworden, over hun bedrijf of hun werk. Daarnaast is de bereikbaarheid van klant sterk afgenomen. Veel medewerkers werken...
Koude acquisitie: Niet uitstellen, gewoon doen!
Koude acquisitie is en blijft een onderdeel van de sales activiteiten. Je alleen richten op bestande klanten is simpel weg vaak niet voldoende. Is het leuk? Ja, het kan best leuk zijn. Als je het maar met de juiste doelstelling en insteek doet. Wat wil je bereiken?...
Sales Challenge
Heb jij je sales op orde? Leer in 5 stappen hoe je een sales structuur creëert waarmee je gegarandeerd meer klanten binnenhaalt. Vaak zijn we druk met verschillende commerciële activiteiten maar vergeten we de focus, om bewust bezig te zijn met kansen die leiden tot...
Veranderingen in de hotelbranche
Sinds de oprichting van Buro Bic is er aardig wat veranderd in de hotelbranche. Wat zijn de grootste veranderingen in de afgelopen 10 jaar? Je zou zeggen de technologie en dan vooral de verschuiving van offline naar online. Het lijkt alsof de digitalisering de...
Klagende gasten? Met deze drie tips voorkom je gedoe
Klachten en lastige gasten.......daar hebben we allemaal wel eens mee te maken in de horeca. Vooral in deze coronatijd kan er 'gedoe' ontstaan als je de RIVM maatregelen voor hygiëne en veiligheid wilt handhaven. Afstand houden, triage vragen bij ontvangst, niet alle...
M11LPAAL: Dit jaar bestaat Buro Bic 11 jaar
Het is nu 11 jaar geleden dat ik Buro Bic startte en dat vier ik! De komende weken deel ik cadeautjes uit. Ik ben zo dankbaar voor het vertrouwen van mijn klanten voor wie ik de leukste sales projecten, strategiesessies en trainingen heb mogen verzorgen. Het maakt me...
Hoe pak je sales voortaan anders aan?
Okay, je bent al een aantal jaren actief als sales manager, sales medewerker of accountmanager. Het verkopen gaat je goed af. En toch heb je soms van die momenten dat je denkt: “Hoe kan ik dat voortaan anders aanpakken, hoe kan ik verder komen met sales en meer omzet...
***NIEUW*** Sales Training: Accelereren in Sales
***** VOL ***** >> de volgende sales training begint op 10 maart 2021 <<< Vanaf 13 januari gaat de nieuwe sales training van start: Accelereren in Sales. De naam zegt het al. Deze training gaat over accelereren, meer uit je...
Hoe je meer gasten bereikt met goede online zichtbaarheid
Regelmatig spreek ik experts die mijn klanten verder kunnen helpen bij het genereren van meer gasten, meer klanten en dus meer omzet. Lees hier de interessante gastblog van website expert John-Pierre Cornelissen van Horeca Webservice. Hij geeft waardevolle tips...
Format voor een effectief sales actieplan [Video]
Uit ervaring weet ik dat een concreet sales actieplan heel belangrijk is om je (omzet)doelstelling te kunnen behalen. We worden namelijk regelmatig afgeleid door de waan van de dag en missen daardoor focus op wat belangrijk is. Regelmatig help ik hotels met het...
Commerciele scan
Ben je niet helemaal tevreden over jouw sales resultaten en de kwaliteit van de geplande activiteiten, dan biedt Buro Bic je de mogelijkheid om een commerciële scan uit te voeren. Heb je behoefte aan objectief beeld van hoe effectief jouw commerciële activiteiten...
Online Masterclass: Leiderschap in Sales
Je weet, als hotelmanager, dat sales belangrijk is voor jouw hotel- of vergaderlocatie. Er zijn nog zo veel kansen om te benutten. Maar wat doe je dan precies en hoe zorg je ervoor dat het ook echt iets oplevert? Je weet dat je belangrijke omzetkansen laat liggen maar...
Jubileum: 10 jaar Buro Bic
Vandaag bestaat Buro Bic 10 jaar. Ik kan mij nog goed de dag herinneren waarop ik mijn bedrijf Buro Bic startte. Met gezonde spanning stapte ik tien jaar geleden, op 1 april 2010, bij de KVK naar binnen met mijn businessplan onder de arm. Na de officiële inschrijving...
Online MASTERCLASS: Sales kansen in crisistijd
De horeca- en evenementenbranche wordt hard geraakt door de crisis. Hotelkamers en vergaderzalen staan leeg en het is moeilijk te zeggen hoe en wanneer de boekingen weer opgang komen. Vind jij het ook lastig om in deze tijd effectief te zijn in sales, zodat gasten en...
Tips voor meer grip op uw klanten met de 80/20 regel
Ooit gehoord van de 80/20 regel? In sales betekent de 80/20 regel dat 80% van de boekingen/omzet gedaan wordt door 20% van de klanten. Dat wil zeggen dat de top 20 klanten de meeste (80%) omzet genereren en dus heel belangrijk zijn voor uw bedrijf. Zorg er dus voor...