Drie tips voor onderscheidende service

Wilt u graag onderscheidende service bieden, maar u weet niet zo goed hoe? Heeft u ook vaak het gevoel dat er veel meer uit (telefonishe) aanvragen gehaald kan worden?

Met deze drie tips leert u precies hoe u hiermee aan de slag kunt gaan.  Het is namelijk niet heel moeilijk,  maakt je werk leuk en……..het levert ook nog meer tevreden gasten en omzet op.

 

PS: Deze video is opgenomen in een van de prachtige zalen van Bilderberg hotel de Keizerskroon.

Tip 1. Neem de telefoon op met een verrassende begroeting. Dit zorgt ervoor dat de beller al bij het eerste contact verrast wordt en opmerkt dat uw bedrijf niet ‘meer van hetzelfde’ biedt, maar het juist anders doet. Grote kans dat dit opvalt.

Tip 2. Doe niet alleen wat de beller van u vraagt maar denk mee door vragen te stellen en advies te geven. De beller verwacht vaak een luisterend oor en wil direct en proactief geholpen worden. Zo gaat u van “order-taker” naar adviseur en daarmee kunt u zich onderscheiden. Bovendien is adviseren vaak ook veel leuker dan alleen maar een bestelling opnemen.

Tip 3. Maak het gesprek persoonlijk. Geef aandacht en toon oprechte interesse in de beller door (open) vragen te stellen. Stel dus geen gesloten vragen die alleen met ja of nee beantwoord kunnen worden. Open vragen leveren veel meer informatie op, die u vervolgens kunt gebruiken om verder door te vragen. Een persoonlijke klik zorgt ervoor dat de beller een goed gevoel heeft bij het gesprek en dat kan bepalend zijn bij het kiezen van de juiste locatie.

In de onderstaande video krijgt u alvast een paar slimme tips. Wilt u aan de slag met onderscheidende service? Neem dan contactmet mij op voor een training op maat. Inschrijven kan via info@buro-bic.nl.