Mobiele Apps voor hotels

De afgelopen jaren is de hotel branche achtergebleven als het gaat om mobiele technologie, waaronder mobiele apps. Er zijn talloze voorbeelden te bedenken, voor hotels en restaurants, waarin technologie helpt de klantbeleving te verbeteren. Via een mobiele app kan een gast nog voordat hij aankomt bij het hotel op de hoogte gehouden worden van interessante activiteiten en aanbiedingen.
Ook kunnen hotel gasten via een mobiele app bijvoorbeeld alvast inchecken, de kamertemperatuur regelen en kan een hotel inventariseren wat de gast voor wensen heeft, bijvoorbeeld een strijkijzer in de kamer, schoenpoetsservice of andere persoonlijke wensen. Het kan ook gaan om dinerreserveringen in één van de restaurants van het hotel of juist in een restaurant buiten het hotel, met daarbij met een taxireservering.

 

In contact blijven met de gast via een app, na het verblijf, is ook heel eenvoudig. Hierdoor wordt herhaalbezoek gestimuleerd. Het gaat uiteindelijk om de belevenis en met mobiele technologie is het voor gasten eenvoudig hun wensen kenbaar te maken.

 

Mobiele apps zijn ook handig omdat gasten niet altijd een website bij de hand hebben en het is verdraaid handig om bijvoorbeeld vanaf de gate op de luchthaven met het hotel in contact te komen om nog even wensen door te geven of alvast in te checken. Steeds meer mensen gebruiken hun mobiele telefoon als pc, vooral de millennials.

Uit onderzoek blijkt dat 46% van de millennials vaker terugkomt als ze mobiel in- en uit kunnen checken.

Is uw interesse gewekt om eens te bespreken of een mobiele app wellicht iets voor uw bedrijf is?

Sinds enige tijd werken we namelijk nauw samen met een marketingbureau die mobiele apps ontwikkelt voor met name in de hospitality branche. Ook hierin adviseren wij u graag.