Forecasting

De toekomst van hotels 2020

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Is uw hotel ‘future proof’ voor 2020?

De hotel industrie ondergaat op dit moment grote veranderingen. De verwachting is dat het er in 2020 heel anders uit gaat zien. Onlangs publiceerde Grant Thornton een rapport over de toekomst van hotels in 2020.

 

Dit zijn de belangrijkste veranderingen om rekening mee te houden:

1.De hotel industrie zal meer geleid worden door gasten. De gasten spelen een bepalende rol bij de manier van boeken, de nadruk ligt vooral op mobiel. Verder spelen de persoonlijke wensen van gasten een belangrijke rol waardoor de hoteliers ‘gedwongen’ worden hier op in te spelen.

 

2.Millennials zullen een steeds meer invloed krijgen. Zij hebben meer behoeft aan een echte beleving en vragen om een meer persoonlijke benadering.

 

3.Door de invloed van gasten uit de verschillende groeimarkten (emerging markets) zoals Brazilië, Rusland, India, China zal er meer vraag zijn naar persoonlijke aandacht voor taal, cultuur en gewoontes.

 

4.Het gebruik van Big Data zal in de toekomst steeds belangrijker worden om in te spelen op de wensen en behoeften van gasten. Ieder hotel bezit een schat aan informatie over gasten, maak hier gebruik van.

 

5.De brand van het hotel is minder zichtbaar. Door het gebruik van OTA’s (online travelagents) en Meta-search engines door gasten komen zij steeds minder vaak direct terecht op de website van het hotel of de hotelketen. Daarom is het voor hotels belangrijk om direct in contact te staan met de juiste doelgroep.

 

6.De share-economie zorgt ervoor dat gasten alternatieven zoeken en vinden voor hotels.  Airbnb is hier een mooi voorbeeld van. Het ‘locale’ gevoel speelt een belangrijke rol en hier kunnen hotels goed op in spelen.

 

Speelt uw hotel al in op deze trends? Zorg ervoor dat uw hotel ‘future proof’ is voor 2020!

Hulp hierbij nodig of sparren? Plan dan HIER een strategiegesprek in.