Deze training geeft jouw team de juiste kennis en handvatten zodat ze beter om kunnen gaan met lastige en geïrriteerde gasten. We gaan tijdens de training in op verschillende persoonlijke gedragsstijlen en wat de valkuilen en voordelen daarvan zijn. Daarnaast leren de deelnemers hoe de theorie van ‘de Roos van Leary’ gebruikt kan worden in het sturen op positief gedrag, waardoor lastige situaties en klachten voorkomen kunnen worden. We experimenteren met herkenbare situaties uit de praktijk.

De training zorgt ervoor dat het team gemotiveerd wordt, het vertrouwen en de juiste handvatten krijgt zodat ze efficiënt om kunnen gaan met lastige situaties en klagende gasten.

De trainingssessies zijn interactief waarbij de deelnemers met praktijksituaties aan de slag gaan, die herkenbaar zijn en goed aansluiten bij hun dagelijkse werkzaamheden. Tussen de trainingssessies plannen we één of twee weken, zodat de deelnemers de geleerde vaardigheden in de praktijk kunnen oefenen.

De volgende onderwerpen komen aan bod, verdeeld over meerdere sessies:

  • Bewust worden van je eigen gedragsstijl en dat van de gast.
  • Verbinding maken met de gast.
  • Het voorkomen van klachten met onderscheidende aandacht.
  • Positief ‘nee’ zeggen.
  • Gesprek sturen en advies geven.
  • Omgaan met boze gasten en je eigen weerstand.
  • Experimenteren met de Roos van Leary.
  • Oefenen en bespreken van praktijk situaties en de oplossing. 

Wil jij met je team werken aan bovenstaande punten? Zodat ze met vertrouwen iedere lastige situatie op kunnen lossen en de optimale gastbeleving kunnen verzorgen?

Plan dan nu een afspraak in om samen aan de slag te gaan.

Klaar om het team te motiveren en de vertrouwen en juiste handvatten geven zodat ze efficiënt om kunnen gaan met lastige situaties en klagende gasten.

Tel 06-13385568 of email bianca@buro-bic.nl