Plan Maken Lastig

Zo zit het met de aansprakelijkheid van hotels en vergaderlocaties in Corona tijd

We hopen natuurlijk dat hotels en vergaderlocaties binnenkort weer de deuren kunnen openen.

Veel bedrijven merken al dat er meer aanvragen binnen komen en dat is goed nieuws!

Weet jij hoe het zit met de aansprakelijkheid van hotels en vergaderlocaties in deze corona tijd?

Veel bedrijven zijn druk geweest met de maatregelen van het RIVM, zodat de locatie veilig is voor het ontvangen van gasten. Regelmatig krijgen hotels en vergaderlocaties vragen van hun klanten hierover. Ze willen weten of veiligheid van hun gasten kan worden gegarandeerd en hoe de 1,5 meter maatregelen er precies eruit zien, zodat ze er op kunnen vertrouwen dat hun gasten veilig zijn.

Hoe zit het met de aansprakelijkheid van de locaties en de organisator?  Van Kemperaar Advocaten schreef hier een interessant artikel over. De moeite waard is om goed door te lezen.    https://www.dekempenaer.nl/kennis/eventorganisator-en-covid-19-corona-hoe-zit-het-met-de-aansprakelijkheid/

Lastige situaties

Door de vele maatregelen en veranderingen kan het zijn dat je te maken krijgt met lastige gesprekken. Soms moet je gewoon ‘nee’ zeggen tegen gasten en klanten op bepaalde verzoeken En dat is lastig. Je bent immers gewend om gastvrij te zijn en het de gast naar de zin te maken.

Als je ‘nee’ moet zeggen, doe het dan op een positieve manier door:

– En niet om heen te draaien en duidelijk nee te zeggen.

– Geen twijfelwoorden te gebruiken zoals eventueel, misschien of in principe.

– Een goed alternatief aan te bieden.

– Te bespreken welke oplossing de ander fijn vindt.

Merk je dat je team het lastig vindt om ‘nee’ te zeggen tegen gasten? Ik leer je graag hoe je dit aan pakt. Bel of mail gerust om eens hier over te sparren.