Als we praten over de optimale bezetting tegen de beste prijs dan praten we over Revenue Management.
Een hotel heeft een ‘vergankelijk’ product, dat wil zeggen dat een kamer of zaal die u vandaag niet verkoopt, nooit meer verkocht kan worden. Het is daarom bijzonder belangrijk om iedere dag opnieuw te proberen om zoveel mogelijk kamers of zalen te verkopen (bezetting) tegen een zo hoog mogelijke prijs.
Revenue Management is het managen van de beschikbare kamers, zalen en prijzen. Door een lagere prijs te hanteren op dagen dat de bezetting laag is kunt u de bezetting verhogen. Door een hogere prijs te hanteren op drukke dagen kunt u naast de bezetting een hogere gemiddelde kamerprijs realiseren.
Kort samengevat is Revenue Management: Het bewust omgaan met de beperkte kamer- en zaalcapaciteit van het hotel.
Tijdens de training komen de volgende zaken aan bod:
1. De vraag vanuit de markt.
2. Een flexibele prijsstructuur.
3. Historie van het boekingsverloop, bij voorkeur drie van een aantal voorgaande jaren.
4. Overboekingsprocedure.
5. Overzicht van concurrenten.
6. Event kalender.
7. Mentaliteit/beleid.
Wilt u meer weten over Revenue Management of wilt u een training voor uw medewerkers organiseren? Ik help u graag.