Omgaan met aanvragen

De training “Omgaan met aanvragen” is een leuk en effectief trainingsprogramma voor reserverings- en receptiemedewerkers. Door middel van de ‘magische’ REZ formule krijgen uw medewerkers handvatten tijdens het gesprek en het vertrouwen om legendarische service te verlenen aan uw gasten. Het zorgt ervoor dat telefonische (informatie)aanvragen omgezet worden naar concrete reserveringen.

De REZ Formule bestaat uit 10 stappen die de medewerker tijdens een gesprek doorloopt om ervoor te zorgen dat alle wensen op een gastgerichte manier worden besproken met als resultaat een definitieve boeking.

Doel van de training:

  • Hogere conversie van telefonische aanvragen naar reserveringen
  • Hoog service niveau
  • Gastgerichte benadering
  • Stimuleren van upselling
  • Onderscheidend vermogen t.o.v. andere hotels
  • Uniforme werkwijze
  • Professionele ontwikkeling van medewerkers

Reken maar uit:

Met de Rez formule kunt u gemakkelijk extra omzet genereren. Het zorgt ervoor dat een (informatie)aanvraag om gezet wordt in een daadwerkelijke reservering.

Hier een simpel rekenvoorbeeld:

Voor hotelkamers:

2 extra reserveringen x verblijf 1.5 nachten x kamerprijs € 65 x 250* dagen p/jr = € 48.750 extra omzet per jaar

Voor vergaderzalen:

3 extra reserveringen x gem. bedrag bijeenkomst € 1.500 x 40* weken = € 120.000 extra omzet per jaar

*Het lukt misschien niet iedere dag of iedere week vandaar dat we uit gaan van respectievelijk 250 dagen en 40 weken.

De training bestaat uit 3 dagdelen met een tussen tijd van 1-2 weken om de vaardigheden te oefenen. Vervolgens worden gedurende twee maanden regelmatig mystery calls gedaan. De REZ formule wordt onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden en de mystery calls zorgen ervoor dat de getrainde technieken worden geborgen.

Training bij Buro Bic

Meer weten over de REZ training of een voorstel ontvangen? Vul dan het formulier in of stuur een email naar bianca@buro-bic.nl. Bellen kan uiteraard ook op 06-1338 5568.